رواية اسيرة البدر الفصل الخامس 5 بقلم ملك شكري
روايه/اسيره البدر
الفصل/الخامس
بدر بغضب ميعرفش سببه: نعممممم
قمر اتخضت من صوته واتكلمت بصوت مرتعش: اء اي انا قولت ل بابا اني قاعده يوم عند صحبتي واليوم عدا+اصلا مينفعش اني اقعد مع حد غريب ف بيت واحد يا استاذ بدر واعتقد انك ك مسلم عارف ده كويس
بدر بدون وعي: يعني هتسبيني
قمر ركزت فكل حرف من جملته واتكلمت بصدمه وحاولت تداري فرحتها: اسيبك اسيبك ازاي
بدر فاق ل نفسه واتكلم ب امر وحده مصطنعه: اء اقصد يعني طول ما انا مش لاقي ليان انتي هتفضلي هنا
قمر وانفعلت من اسلوبه الواضح من كلامه انه عايزها هنا ل غرض مصلحه وبعد كده هيرميها حتى محسش بمجرد اعجاب مش زيها.. حب قامت من جمبه بغضب: انت ازاي كده انت مستحيل تكون بني ادم كل الي همك المصلحه انا قولتلك عنوانها عايز مني اي تاني خلااص بقا سيبني انت انسان مغرور ومتملك و..... مكملتش كلامها وكان بدر واقف قصادها واداها كف خلا وشها يلف: انتي فاكره نفسك مين يابت ها هو عشان عاملتك حلو مره وضحكت معاكي مره يبقا اتساهلت متحلميش والي ف دماغك غلط انا عمري ما ابص ل واحده زيك
قمر حاطه ايدها على خدها بصدمه فاقت من صدمتها واتكلمت بقوه: وانا مش اسيره عندك عشان تحبسني هنا وهمشي ودلوقتي ومهما اتكلمت وضربت انا مش هقعد عند واحد زيك ومش هتخلى عن ديني وربي عشان واحد زيك اناني عايزني اقعد ف بيت واحد غريب وكمان ولا يعرفني ولا اعرفه ب صفتك اي ها قولي يلا انا مش هقعد هنا دقيقه واحده وسيب الي زيي يمشو بقا خلاص مشيت من قدامه وبدر فكر ف كلامها فعلا قاعده هنا بصفتها اي ولا هي اختي ولا مراتي ولا حتى تقربلي انا فعلا متملك واناني طول عمري كده
بدر اتكلم بصوت خافت وحزين جدا: اي كنت مستنيها تحبك هتقع تاني يامغفل هيضحك عليك تاني ياغبي ياغبيي ضرب دماغه بأيده ضربه قويه طلع على اوضته الي دايما شايلاه هو وحزنه ل درجه ان كلها باللون الاسود قعد على الأرض وضم رجليه ل بعض واتكلم ودموعه نازله: هي سابتني سابتني وراحت زي جدي هي فعلا محبتنيش واول مره احس احساس غلط حسيت انها حبتني واحساسي خيبني وكسرني سيرين خانتني وقمر كسرتني افتكرت انها هتبقا النور الي هينورلي حياتي ضلمتها اكتر واكتر بكلامها الي جرحني بدر الصاوي قاعد بيعيط عشان بنت بس مش اي بنت دي الي فعلا اتأكدت اني بحبها ليه ياقمر ليه
كل ده وفي ودن ورا الباب بتسمع كل الي قالو بدموع زي الشلال فتحت اوكره الباب بأيد مرتعشه ودموعها نازله اتكلمت بصوت بريئ مليئ بالحزن: انت الي غبي
بدر اول ما سمع صوتها مسح دموعه بسرعه.
كملت قمر كلامها: اه غبي مين قال ان احساسك غلط ياغبيي هاا كل الي بعمله معاك. ده ومتأكدتش اني..
بدر بالهفه: انك اي قولي ياقمر قولي
قمر ودموعها زادت: اني بحبك
بدر سمع كده وجري عليها خدها ف حضنه كان حضنه دافي وقوي ف نفس الوقت حضنها ل درجه جسمها وجعها بدر كان بيستمد منها الأمان
بدر بدموع: متسبنيش ياقمر ارجوكي انا انا كمان بحبك اوي اول مره احب كده ارجوكي متسبنيش ياقمر
قمر وهي بتعيط بعدت عن حضنه بهدوء ومسكت وشه مابين كفوفها الصغيرين: مش هسيبك عمري ماهسيبك يابدر مفيش حد بيعيش من غير روحه وانت روحي
بدر مسح دموعها: خلاص كفايه دموع ياحبيبتي خلاص
قمر ابتسمتله بكل حب
ونزلو سوا
قمر: بدر ممكن تخلي حد يجيب فوني من العربيه الي كنت فيها
بدر: حاضر
اتصل ب عمر وخلاه يجيب الفون ويجي
عمر اول ماجيه شاف بدر بيضحك بصوت عالي ودي كانت اول مره تحصل من وقت طويل اوي لان بدر طبعه مكانش حزين ولا اي حاجه بالعكس كان مرح وبيضحك وبيهزر ولكن عمره ما اتخلى عن قوته وقسوته وقت الزوم
عمر حمحم: احممم انا جيت على فكره
بدر: اقعد ياض
عمر بمرح: تصدق انا افتكرت سنانك وقعت عشان كده كنت بتخاف تضحك
بدر لسه هيرد قاطعه ضحك قمر الي بيوديه عالم تاني
عمر قعد معاها شويه واداها الفون ومشي
قمر فتحت فونها لقت مكالمات كتير من سماح جارتهم
قمر بستغراب: اي ده طنط سماح رنت عليا سبع مرات
بدر: مين طنط سماح دي
قمر: دي جارتنا الي ف وش الشقه بتاعتنا
بدر: مم طب رني عليها شوفيها كانت عايزه اي
قمر رنت عليها ردت مريم بنت سماح بسرعه: الو ياقمر
قمر: اي يامريم طنط سماح رنت عليا كتير اوي خير ان شاء الله
مريم برتباك: صراحه ياقمر عمو حسام تعب بليل وهو في المستشفى دلوقتي ودخل ف غيبوبه
قمر بهستيريه وبكاء: ايههه ازاي باابااا
يتبعععععع............
تفتكرو باباها هيتوفى قبل ما تشوفو او هو يشوف بدر وهتفضل فعلا مكمله مع بدر